Hoe wordt ik klant?

Gelieve contact op te nemen met ons. Graag staan wij u te woord:

Tel:+31 20 – 363 27 69 Email : info@viscosolutions.nl

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

1. Log in bij “Mijn Visco”

2. Klik links onder aan de pagina op : Gebruikerslijst.

3. Klik dan op uw gebruikersnaam.

4. Maak uw nieuwe wachtwoord aan.

5. Klink op Verzenden.

Uw achtwoord is nu gewijzigd

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?

Dit is helaas niet mogelijk.

Hoe kan ik een betaling doen?

1. Log in op uw webterminal

2. Ga naar homepage daar ziet u de optie IDEAL. Middels internet bankieren kunt u uw betaling doen.

Ik heb een kaart verkeerd geprint. Kan ik het annuleren?

Nee, door u verkeerd geprinte kaarten, kan niet geruild worden of gecrediteerd worden. Voordat u gaat uitprinten goed afstemmen met de klant.

Kan ik vanuit een andere locatie een Idea betaling doen?

Ja. Waar u ook bent kunt u inloggen op Mijn Visco en uw betalingen doen.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

1. Log in op “Mijn Visco”

2. Ga naar menu : Rapporten, en klik dan op facturen

3. Vervolgens klikt u op de u gewenste factuur nummer en kunt u de keuze maken om het via pdf of excel teopenen.

Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

Indien u meer dan 5 keer geprobeerd hebt met een verkeerde gebruiksersnaam en of wachtwoord, wordt het systeem automatisch geblokeerd voor 20 minuten, na 20 minuten kunt weer normaal inloggen.

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Indien u de inlog gegevens vergeten bent, kunt u contact op nemen met de klantenservice. Uw inlog gegevens worden via e mail naar u verzonden, nadat u ingelogd hebt, kunt u per direct het wachtwoord wijzigen.

Hoe kan ik een kopie van de bon uitprinten met de Soft terminal ?

1. Log in op “Mijn Visco”

2. Klik op menu, vervolgens op bekijk statistiek. Daar ziet u de door u verkochte kaarten.

3. Klik op de kaart waarvan u de kopie ervan wilt uitprinten

4. Klik vervolgens met de rechtermuis knop en klik controleren en herhalen aan.

Indien u een kopie bon van een andere dag wilt uitprinten, selecteer dan de datum op dekalander en volg de boven genoemde stappen.

Ik krijg een melding “Hardware configuratie is veranderd” bij mijn Soft Terminal . Wat moet ik doen?

Neem contact met een mederwerker van visco solutions op, we lossen het op via e mail of afstand.

Ik kan de gebruikersnaam en wachtwoord typen, maar ik kan niet inloggen bij mijn Soft Terminal. Wat moet ik doen?

Er zijn twee opties:

1. Het kan zijn dat er meerdere schermen geopend zijn doordat u meerdere malen op de softterminal heeft geklikt. Wanneer u alle schermen wegklikt, dan blijft er een scherm over. Wanneer u wederom naar mijn Visco gaat, dan kunt u wederom inloggen. Nu kunt u wel weer inloggen.

2. In sommige gevallen is de keyfile verdwijderd, in dit geval kunt u de keyfile uploaden. De key file find u onder het menu Downloaden op www.viscosolutions.nl. Wanneer u deze file download, installeerd het automatisch en dient u weer in te kunnen loggen.

Er komt geen bon uit na de betaling met mijn soft terminal, wat moet ik doen?

1. Controleer of de bon printer goed aangesloten is,(controleer de stroom kabel en printer kabel)

2. Kijk via instellingen of de printer off line staat. Indien dit het geval is, dient u uw computer weer opnieuw op te starten.

3. Probeer een testpagina van windows uit te printen. Indien u de test pagina uitgeprint heeft, betekent dit dat de printer goed aangesloten is.

4. Ga nu naar de menu in your Soft Terminal en selecteer uw printer. Nu dient u een test pagina uit te kunnen printen. Indien dit lukt is uw probleem verhopen. Mocht het niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice.

Kan ik via 1 account middels de softerminal meerdere computers aansluiten om beltegoed bonnen uit te printen?

Ja, het is wel mogelijk, dan moet u een nieuwe gebruiker toevoegen per computer. Via de aparte gebruiksnaam en wachtwoord, kunt u inloggen. De nieuwe gebruiker, kunt u toevoegen door in te loggen op uw webterminal. Vervolgens klikt u op “gebruikers lijst”. Daar kunt u gebruikers toevoegen.

Hoe kan ik een kopie van de bon uitprinten met mijn MPOS?

1. Ga naar “Mainmenu” 2. Druk op 2 3. Kies de kaart die u wilt uitprinten 4. Bevestig uw keuze door twee keer op “Enter” te drukken.

Ik kijk de melding Open Socket. Wat moet ik doen?

Dit probleem komt als er sprake is van een lagere internetsnelheid. U kunt de modem even resetten en na een paar minuten weer proberen. Als het nog niet gelukt, moet u even de snelheid van uw internet meten. Dit kan via speedtest.net of door contact op te nemen met uw eigen telecom provider. De mPOS terminal werkt goed op 15 MB internet snelheid, als u hier niet overbeschikt, kunt u eventueel de snelheid van uw internet verhogen..

Hulp bij: Foutieve Pin Codes

  1. Indien uw klant zich bij u meld met de mededeling dat de voucher niet werkt om welke reden dan ook, dan dient u de klant direct te verwijzen naar de provider. Uw klant kan in de meeste gevallen vanuit zijn of haar mobiele simkaart gratis contact opnemen met zijn provider. Dit is de snelste weg om uw klant direct te helpen.
  2. Indien dit om welke reden dan ook niet lukt, dan kunt u op de website van epins.be een foutbon melding doorsturen. Deze procedure kan tot 3 maanden duren. Dus, de snelste weg is op op dat moment uw klant vriendelijk te verzoeken om direct contact op te nemen met hun provider.
  3. Indien u ervoor kiest om de voucher terug te nemen van uw klant zonder een concrete bevestiging welke direct afkomstig is van de provider dat de pincode incorrect is, dan loopt zelf een financieel risico. Epins recrediteerd alleen in het geval dat er een schriftelijke bevestiging is vanuit de provider van de incorrectheid van de pincode.

Hulp bij: Foutbonnen

1. Indien u per ongeluk een bon foutief heeft geprint, dan verzoeken wij u deze te hergebruiken en aan eerst volgende klant te verkopen
2. Indien de klant u meld dat de pincode incorrect is, verzoek dan uw klant om contat op te nemen met de klantenservice van de desbetreffende provider.
3. Indien de provider aangeeft en dit schiftelijk bevestigd dat de code incorrect is, ga dan naar www.epins.be naar het menu: “Klantenservice” en dan naar “Foutbonnen”. Vul hier de foutbonformulier in.
4. Binnen 8 werkdagen zal een medewerker met u contact op nemen betreffende de foutbon en eventuele recreditering.

Graag willen wij u tevens attenderen op ons recrediterings beleid, zodat u hier rekening mee kunt houden.

Recrediteringsbeleid

1. Bedragen worden alleen gerecrediteerd indien u kunt bewijzen dat de pinnummer incorrect is. Dit kunt u aanvragen bij de provider van het desbetreffende product. Bijgevoegd hebben wij een lijst met de telefoon nummers van de meest voorkomende providers.
2. Indien nu niet kunt bewijzen dat het pin nummer incorrect is en dat het voor de transactie tijd geactiveerd was of incorrect is, kunnen wij niet overgaat tot recrediterng.
3. Alle andere rederen die redelijker wijs buiten deze twee punten vallen, worden niet goed gekeurd voor recreditering.